Przedsiębiorcy zastanawiają się, w jaki sposób mają przechowywać elektroniczne akta osobowe pracowników.
W przepisach prawa ciągle pojawiają się tyko zapisy dotyczące przechowywania akt osobowych pracowników w formie papierowej – przez okres 50 lat. Nie jest również ujęty żaden zapis w kodeksie pracy, czy rozporządzeniach dotyczący formy prowadzenia akt pracowników. Wszystko dlatego, iż większość czynności związanych ze stosunkiem pracy wymaga formy pisemnej.
Jednakże czasy się zmieniają, teraz wykorzystywane są głównie narzędzia elektroniczne wspomagające każdą czynność, w tym również w prowadzeniu indywidualnych akt oraz w przechowywaniu danych akt osobowych pracowników. Tutaj powstałe pytanie, co dalej z taką formą prowadzenia akt osobowych.
Niestety ww. formy elektroniczne, które wspomagają całą pracę i przechowywanie nie są wystarczające. Ponieważ akta nie mogą być prowadzone tylko w wersji wirtualnej, ponieważ niezbędną i nierozłączną formą jest ich papierowa wersja. Tak więc, wersja elektroniczna może być jedynie dodatkową formą prowadzenia akt osobowych i dokumentacji osobowej pracowników.