Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Czy trzeba drukować KPiR co miesiąc?

bussines (9)

Przepisy dotyczące m.in. drukowania KPiR co miesiąc, zmieniły się z dniem wejścia nowego rozporządzenia ministra finansów w sprawie zmiany podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U. poz. 467), a więc 8 marca 2016 roku. 

Jedną ze zmian było zniesienie obowiązku comiesięcznego wydrukowania księgi przychodów i rozchodów, która prowadzona jest przy użyciu komputera. Oznacza to, że obecnie obowiązujące przepisy nie wymagają od przedsiębiorców comiesięcznego drukowania Księgi Przychodów i Rozchodów, gdy księga prowadzona jest przy użyciu komputera – w formie elektronicznej.

Aby przedsiębiorca mógł skorzystać z w/w przepisu musi prowadzić swoją Księgę Przychodów i Rozchodów (przy użyciu komputera) w sposób prawidłowy, a więc musi spełnić pewne warunki, a mianowicie musi on:

  • określić na piśmie szczegółową instrukcję obsługi programu komputerowego wykorzystywanego do prowadzenia księgi;
  • stosować program komputerowy zapewniający bezzwłoczny wgląd w treść dokonywanych zapisów oraz umożliwiający wydrukowanie wszystkich danych w porządku chronologicznym, zgodnie z wzorem księgi;
  • przechowywać zapisane dane na informatycznych nośnikach danych, w sposób chroniący je przed zniszczeniem lub zniekształceniem, naruszeniem ustalonych zasad ich przetwarzania lub ich modyfikacją w sposób nieuprawniony.

 

Jeszcze inną ale równie ważną zmianą jest zwolnienie z obowiązku sporządzenia dwóch spisów z natury, tj. na dzień 31 grudnia oraz na dzień 1 stycznia następnego roku podatkowego. Jednakże zapis ten dotyczy tylko podatników, którzy kontynuują działalność.

Wyżej wymieniona zmiana oznacza, że zamiast spisu z natury na dzień 1 stycznia roku podatkowego do księgi należy wpisać spis z natury sporządzony na dzień 31 grudnia poprzedniego roku podatkowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *