Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Co zawiera harmonogram czasu pracy?

Co to jest harmonogram czasu pracy – wiadomo, jednakże co powinno się w nim znaleźć – to nieco inna kwestia.

Harmonogram czasu pracy jest ustalany przez pracodawcę, jednakże korzyści z niego płynące są również odczuwalne u pracownika. Dzięki ustalonemu harmonogramowi czasu pracy pracownik może zaplanować swoje dni wolne z duży wyprzedzeniem.

Harmonogram czasu pracy musi uwzględniać nie tylko dni robocze, ale również:

  • godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy,
  • wymiar czasu pracy,
  • dobę pracowniczą,
  • odpoczynki dobowe,
  • odpoczynki tygodniowe,
  • 5-dniowy tydzień pracy,
  • zapewnienie wolnej niedzieli przynajmniej raz na 4 tygodnie,
  • dni wolne od pracy,
  • urlopy pracowników zamieszczone w planie urlopowym.

 

Harmonogram czasu pracy na cały etat może wyglądać następująco:

W powyższym przykładzie ujęte jest 5 dni pracy w ciągu jednego tygodnia, dziennie jest to 8. godzinny czas pracy. Weekendy za to są wolne, również święta państwowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *