Co zawiera harmonogram czasu pracy?

Co to jest harmonogram czasu pracy – wiadomo, jednakże co powinno się w nim znaleźć – to nieco inna kwestia.

Harmonogram czasu pracy jest ustalany przez pracodawcę, jednakże korzyści z niego płynące są również odczuwalne u pracownika. Dzięki ustalonemu harmonogramowi czasu pracy pracownik może zaplanować swoje dni wolne z duży wyprzedzeniem.

Harmonogram czasu pracy musi uwzględniać nie tylko dni robocze, ale również:

  • godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy,
  • wymiar czasu pracy,
  • dobę pracowniczą,
  • odpoczynki dobowe,
  • odpoczynki tygodniowe,
  • 5-dniowy tydzień pracy,
  • zapewnienie wolnej niedzieli przynajmniej raz na 4 tygodnie,
  • dni wolne od pracy,
  • urlopy pracowników zamieszczone w planie urlopowym.

 

Harmonogram czasu pracy na cały etat może wyglądać następująco:

W powyższym przykładzie ujęte jest 5 dni pracy w ciągu jednego tygodnia, dziennie jest to 8. godzinny czas pracy. Weekendy za to są wolne, również święta państwowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *