Co to jest harmonogram czasu pracy?

Harmonogram pracy według przepisów prawa nie jest obowiązkiem, ale pracodawcy sporządzają go, ponieważ jest korzystnym narzędziem dla pracodawcy, jak i pracownicy firmy.

Harmonogram czasu pracy to, innymi słowy, plan, który tworzy pracodawca dla swoich pracowników, znajduje się w nim czas pracy danego pracownika, wraz z oznaczonym czasem wolnym od pracy i świętami. Harmonogram pomaga pracodawcy rozplanować pracę indywidualnych pracowników lub całej grupie pracowników firmy.

Dzięki temu pracodawca ma szczegółowy podgląd do tego, w jakich dniach i godzinach pracy dany pracownik wykonuje prace lub ma wolne. Dodatkowo pracownik ma pełną informację na temat tego, ile czasu w każdym konkretnym dniu pracownik musi poświęcić na pracę, a kiedy może od niej odpocząć — zatem będzie mógł z wyprzedzeniem coś zaplanować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *