Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Jak wysłać deklarację VAT-7 bez podpisu elektronicznego?

 

Fakturka SYSTIM

Przedsiębiorcy bardzo cenią swój czas, dlatego każda możliwość zaoszczędzenia choćby odrobiny cennego czasu jest dla nich na wagę złota. Ponieważ może przynieść im ogromną wygodę w działaniu – dzięki temu mogą poświęcić więcej czasu na ważne sprawy firmowe.

W związku z powyższym, przedsiębiorcy, dzięki możliwościom przesyłania deklaracji VAT-7 do urzędu skarbowego za pomocą Internetu mogą zwiększyć swoją wygodę i czas. Już nie muszą osobiście udawać się do urzędu skarbowego ani pocztowego, aby wysłać deklarację VAT-7.

Należy tutaj pokreślić fakt, że obecnie przy przesyłaniu deklaracji VAT-7 drogą elektroniczną, przedsiębiorcy nie muszą przy tym posiadać podpisu elektronicznego. Jeszcze wcześniej istniał obowiązek zakupu zestawu do e-podpisu, którego koszt wynosił 200 lub nawet 300zł. W związku z czym obecnie przedsiębiorcy nie tylko zaoszczędzają swój czas, polepszają wygodę pracy, ale również zaoszczędzają swoje pieniądze.
Kiedy trzeba składać deklarację VAT-7?
Przedsiębiorcy, którzy są czynnymi podatnikami VAT powinni co miesiąc składać deklarację VAT-7 lub co kwartał deklarację VAT-7K.

Co trzeba zrobić, aby wysłać deklarację VAT-7 przez Internet?
Aby przesłać deklarację VAT-7 przede wszystkim należy posiadać dostęp do Internetu. Należy wejść na stronę e-Deklaracje, wybrać odpowiedni formularz i postępować zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie.

Należy również posiadać niezbędne dane, takie jak:

  • PESEL,
  • NIP,
  • imię i nazwisko,
  • data urodzenia,
  • kwota przychodu wykazana w zeznaniu rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji.

Wyżej wymienione dane obecnie zastępują podpis elektroniczny.

Jakie deklaracje można przesłać bez użycia e-podpisu?
Bez obowiązku posiadania i użycia podpisu elektronicznego można składać przez Internet deklaracje takie jak:

  • dla podatku od towarów i usług VAT-7, VAT-7K i VAT-7D,
  • w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC-3),
  • zeznania o wysokości osiągniętego dochodu lub poniesionej straty w roku podatkowym – PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39,
  • zeznania o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za rok – PIT-28,
  • o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od karty podatkowej w poszczególnych miesiącach roku podatkowego – PIT-16A,
  • o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób duchownych w poszczególnych kwartałach roku podatkowego – PIT-19A,
  • wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej – PIT-16,
  • dla podatku od towarów i usług (Value added tax return/Erklärung für Mehrwertsteuer) – VAP-1.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *