Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Awaria, zagubienie książki serwisowej – urządzenie fiskalne

W życiu każdego przedsiębiorcy mogą wydarzyć się różne nieprzewidziane sytuacje dotyczące oczywiście jego działalności gospodarczej. Co zrobić w sytuacji, gdy nastąpi awaria np. kasy fiskalnej lub zostanie zgubiona książka serwisowa?

W sytuacji, gdy nastąpi awaria lub jakakolwiek inna nieprawidłowość dotycząca działania kas, podatnik zmuszony jest do natychmiastowego wezwania serwisu w celu naprawienia danej usterki.

W czasie, gdy kasa znajdzie się w naprawie u serwisanta, należy korzystać z kasy rezerwowej. Jeżeli jednak podatnik nie posiada rezerwowej kasy, nie może prowadzić sprzedaży do czasu, kiedy zostanie naprawione dane urządzenie fiskalne.

W związku z powyższym już na początku – jeszcze przed zakupem kasy fiskalnej, należy rozważyć zakup jeszcze kasy rezerwowej, w razie nieprzewidzianych sytuacji. Dodatkowo podatnik taki może starać się o zwrot z zakupu, jeżeli kupuje dwie lub więcej kas jednocześnie.

 

Natomiast w przypadku zgubienia lub kradzieży książki serwisowej danego urządzenia fiskalnego, należy wystosować odpowiednie pismo do Urzędu Skarbowego, w celu zgłoszenia danej sytuacji.

W tym wypadku należy jeszcze wystąpić o wydanie duplikatu do serwisu – tutaj należy załączyć jeszcze kopię zgłoszenia wysyłanego do US.

W związku z powyższym podatnik musi liczyć się z poniesienie kosztów za wydanie duplikatu książki serwisowej.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *