Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Termin zapłaty na wystawionej fakturze ”za pobraniem”

Czy podanie terminu zapłaty na wystawionej fakturze przy formie płatności „za pobraniem” jest prawidłowe?

Aby rozwiązać powyższe wątpliwości, przedstawione w pytaniu, zostanie poniżej opisany przykład wraz z jego końcową interpretacją (odpowiedzią).

Na przykład: w przypadku zakupu towarów (gdzie fakturę dostarcza osobiście kurier), płacimy za dane zamówienie gotówką przy odbiorze. Problem pojawia się w momencie, gdy przeglądamy otrzymaną fakturę – przy terminie płatności uwzględnionej na fakturze zostaje wpisany kolejny miesiąc, licząc od dnia zakupu – większość Klientów zastanawia się często czy nie jest to sprzeczne.

Odpowiedź jest prosta. Powyższa sytuacja jest sytuacją sporną dla Klienta, ponieważ z jednej strony jest dla niego zamieszana oraz informacje o terminie płatności są niepotrzebne i zbędne, natomiast ze strony Sprzedawcy wystawienie takiej faktury nie jest błędem i nie ma zatem powodów kwestionowania poprawności wystawionej faktury.

Podsumowując: Faktura, o której mowa powyżej (na przykładzie), jest oczywiście fakturą wystawioną prawidłowo. Ogólnie rzecz biorąc elementy, jakie powinna zawierać faktura (art. 106e ustawy o VAT), nie wskazują na określenie obowiązkowego terminu lub formy płatności. Jednakże informacje takie mogą być umieszczane przez sprzedawców bez większych obaw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *