Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Święto w sobotę a dzień wolny dla pracownika

Pracodawcy, jak również pracownicy często zastanawiają się, co w przypadku, gdy święto wypada w sobotę – czy pracodawca powinien obowiązkowo oddać ten 1 dzień wolnego pracownikowi, czy nie?

Pracodawca ma obowiązek oddania pracownikowi dnia wolnego za przypadające w sobotę święto przy przeciętnym 5-dniowym tygodniu pracy.

Na pewno przypadające w sobotę święto nie będzie oddane pracownikowi jako inny dzień wolny (dodatkowy) w przypadku, gdy wykonuje on obowiązki wynikające ze stosunku pracy mniej niż 5 dni w tygodniu lub  wykonuje obowiązki wynikające ze stosunku pracy w sobotę i ten dzień jest jego przeciętnym dniem pracy – jeżeli jednak pracownik ma wolne w środę, to za święto wypadające w ten dzień pracodawca powinien mu udzielić dodatkowego dnia wolnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *