Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

Zmiana biura rachunkowego a CEIDG?

W niektórych przypadkach przedsiębiorca prowadzący własną działalność gospodarczą zleca swoją księgowość do biura rachunkowego. Jednakże co w przypadku, gdy przy rejestracji działalności podał dane biura rachunkowego a teraz chciałby je zmienić?

Każdą zmianę w CEIDG z dokumentu pierwotnego należy aktualizować. Oznacza to, że przy występowaniu zmiany danych biura rachunkowego należy złożyć druk CEIDG-1.

Informacje na temat biura rachunkowego zawarte są w rubryce 21 i to właśnie tutaj należy podać nowe dane biura rachunkowego. Trzeba tu obowiązkowo uzupełnić oby dwie rubryki – 21.1. i 21.2. oraz zaznaczyć „x” przy polu „Rozwiązanie umowy”.

W jaki sposób złożyć wniosek ze zmianami?

Zmiany we wniosku CEIDG można złożyć w następujący sposób:

  • online, przez internet – przy wykorzystaniu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
  • wypełnić wniosek elektronicznie, korzystając z kreatora wniosku – wydrukowany wniosek zanieść do dowolnie wybranego urzędu gminy,
  • wysłać go pocztą, ale wymaga to poświadczenia podpisu przedsiębiorcy przez notariusza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *