e-Składka – pytania i odpowiedzi

Wszyscy przedsiębiorcy powinni już wiedzieć, iż od nowego 2018 roku składki opłacane są jednym przelewem na swój indywidualny numer rachunku składkowego – zamiast trzech albo czterech przelewów miesięcznie.

Na wyżej wymieniony rachunek opłacane będą:

  • ubezpieczenia społeczne,
  • ubezpieczenie zdrowotne,
  • Fundusz Pracy,
  • Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
  • Fundusz Emerytur Pomostowych.

Na przelewie należy wpisać tylko numer rachunku bankowego – Twój numer rachunku składkowego. Wpłatę od razu ZUS zaksięguje i rozliczy na Twoim koncie.

Dodatkowe pytania i odpowiedzi:

W liście z ZUS jest numer rachunku, który nie zawiera mojego NIP albo NIP jest nieprawidłowy. Co mam zrobić?

W Twoim numerze rachunku składkowego umieścimy numer NIP, z którym zgłosiłeś się jako płatnik składek. Jeśli stwierdzisz, że NIP jest błędny, skontaktuj się z nami. Sprawdzimy Twoje dane identyfikacyjne.

Co trzeba wpisać w tytule przelewu?

Jedyne informacje, jakie od 1 stycznia 2018 r. musisz wpisać na przelewie, to kwota składki, nadawca i odbiorca płatności oraz Twój numer rachunku składkowego.

Do tej pory w bankowości internetowej były specjalne formatki przelewu do ZUS. Czy teraz mam robić zwykły przelew krajowy?

Tak. Od 1 stycznia do opłacenia składek będziesz korzystać ze zwykłego przelewu, takiego, jakim płacisz np. za gaz czy telefon.

Jeśli mam pracowników lub zleceniobiorców, to czy składki za nich mam wpłacać na ten sam numer rachunku jednym przelewem razem ze składkami za siebie?

Tak. Od 1 stycznia będziesz robić tylko jeden przelew. Nie ma znaczenia, czy zatrudniasz pracowników, czy samodzielnie prowadzisz firmę. Nie jest też istotne, na ile funduszy i ubezpieczeń opłacasz składki – to będzie wciąż jeden przelew.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *