Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia. Okay!

✍ Zakup odzieży pracowników w kosztach firmowych

art (3)

Zdarza się, że firmy nie umieszczają elementów firmowych na ubiorze służbowym pracowników – logo firmowe lub inne znaki/hasła reklamowe. Nie stanowi to jednak problemu przy zaliczaniu wydatku do kosztów uzyskania przychodu, ponieważ dane elementy nie są jedynym kryterium branym pod uwagę przy rozliczaniu wydatków nabycia w kosztach firmowych.

Decyzję o używaniu ubiorów służbowych oczywiście wydaje kierownik zakładu, a obowiązek rozliczenia w kosztach podatkowych, należy do obowiązków pracodawcy. Aby jednak, strój został zakwalifikowany jako służbowy, muszą zostać spełnione pewne warunki, mianowicie:

▼ noszenie danego stroju musi być wpisane w obowiązek pracownika – wynikający z regulaminu pracy czy umowy o pracę

▼ oraz strój musi wyróżniać się pewnymi elementami charakterystycznymi, aby uniemożliwiał wykorzystanie go do innych celów niżeli służbowych. Do których należy nie tylko element logo firmowego, ale również charakterystyczny krój i kolor (np. dopasowany do konkretnego działu firmy), a więc zindywidualizowany krój i kolor dla danej firmy.

Jeżeli powyższe warunki zostaną spełnione, a mimo to ubiór firmowy nie posiada na sobie żadnego znaku firmowego, to dana odzież może zostać zaliczona do kosztów firmowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *